Nog eventjes... - Reisverslag uit Korçë, Albanië van Joost, Anieke en Wendy Wassink, Scherpenzeel en Oudenampsen - WaarBenJij.nu Nog eventjes... - Reisverslag uit Korçë, Albanië van Joost, Anieke en Wendy Wassink, Scherpenzeel en Oudenampsen - WaarBenJij.nu

Nog eventjes...

Door: Joost, Anieke en Wendy

Blijf op de hoogte en volg Joost, Anieke en Wendy

01 April 2007 | Albanië, Korçë

...en dan zijn we alweer thuis! Vandaag zijn we druk met het regelen van de laatste dingetjes: foto’s op DVD branden, nog even gauw printjes maken van de laatste 2 lessen die we gegeven hadden, koffers inpakken en we hebben nog even mogen genieten van de zon. Dat hebben we dan nog net meegepakt op onze laatste dag in Albanië!

Afgelopen vrijdag hebben we afscheid genomen van de medewerksters van de Kenedi Kliniek. Joost had speciaal voor deze gelegenheid arretjescake gemaakt, wat erg goed in de smaak viel! :) Het afscheid werd gecombineerd met een multidisciplinair overleg waarbij de leraressen en de fysiotherapeuten aanwezig waren. Dit om de samenwerking tussen beide disciplines te bevorderen en de behandeling op elkaar te kunnen stemmen. Het was leuk om hier nog bij aanwezig te kunnen zijn omdat dit toch een van de dingen is die we in gang hebben gezet met ons project hier.

Zaterdag zijn we naar Dardhë geweest. Een dorpje hoog in de bergen. Toen we vanuit Korca vertrokken was het zonnig maar hoe hoger we kwamen hoe meer sneeuw er lag. Het bleek ook dat er die ochtend 35 cm sneeuw was gevallen. De wegen waren vrij schoon maar het was een spannende maar mooie rit! Het dorpje was ook de moeite waard om te bezichtigen. Het is nog authentiek en dat willen ze ook zo houden. Over een paar jaar zal het opengesteld worden als wintersportgebied.
We zijn ’s avonds (weer) heerlijk uit eten geweest in het zelfde restaurant waar we aan het begin van de 5 weken zijn geweest Antoneta’s. We hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om Joan en Marleen een bedank/afscheidscadeautje te geven: een foto van ons drieën. Ook Rob en Annet krijgen een foto, maar die wordt pas over een uurtje overhandigd, dus wordt dit stukje pas later geplaatst... ;)

Tja… nu nog een nachtje hier in Korca, dan nog een nachtje in een hotelletje aan het strand in Griekenland en dan mogen we ons weer bij onze partners voegen en weer van ons eigen bed gaan genieten!
We hebben hier een fantastische tijd gehad en het heel goed getroffen met onze gastheer en gastvrouw, Rob en Annet! Via deze weg willen we jullie in ieder geval (nogmaals) bedanken voor jullie gastvrijheid, we hadden het niet beter kunnen treffen!

• 01 April 2007 - 18:52

Otto & Jolanda J.:

Beste mensen, bedankt dat we met jullie mee konden lezen. Zo kregen we tenminste ook weer wat meer inzicht in de keuken van mijn ouders (grapje). Succes nog met de afronding van jullie project. Jullie hebben in elk geval een waardevolle bijdrage kunnen leveren aan het werk van Joan en Marleen en consorte.
    Goeie terugreis en een leuke dag nog morgen.
    Groetjes, Jolanda

• 02 April 2007 - 07:36

René:

Proost Rob en geen dank.
    Vanavond komt de volgende.
    Veel zegen!!

• 02 April 2007 - 07:47

Joike Scherpenzeel:

En hele goede reis naar huis!!

• 02 April 2007 - 10:01

Bea Maassen:

ik heb met heel veel plezier jullie gevolgd het lijkt mij gewedig om een keer mee te maken
    en welkom thuis

• 03 April 2007 - 17:18

Joost:

Ik ben thuis!!

• 04 April 2007 - 15:07

Pieter En Irma:

We zullen jullie verhalen over de belevenissen nog gaan missen! Heel leuk dat jullie op deze manier door iedereen gevolgd konden worden.
    Welkom thuis alledrie.
    Groetjes, Irma

• 05 April 2007 - 11:53

Wendy:

Ja, ik ben ook (eindelijk?) thuis na nog 2 heerlijke dagen in een 4-sterren hotel en het belangrijkste: MET JP!! :)

• 05 April 2007 - 16:40

Jetteke:

Ik ken Anieke niet, maar is zij er ook al???

• 06 April 2007 - 08:01

Anieke:

Nou mensen ik ben ook thuis (dinsdag al)
    Het was leuk om te gaan, geweldig om er te zijn maar ook weer heerlijk om weer thuis te zijn!

• 10 April 2007 - 18:08

Ilse Van Santen:

Leuk om te lezen wat jullie in deze afgelopen 5 weken hebben meegemaakt. Foto's zeggen ook veel. Anieke, Joost en Wendy... een hele ervaring rijker in jullie leven. Gelukkig ook van betekenis kunnen zijn in Albanie. Succes met de laatste lootjes van jullie opleiding!!