Illegaal in Albanië! - Reisverslag uit Korçë, Albanië van Joost, Anieke en Wendy Wassink, Scherpenzeel en Oudenampsen - WaarBenJij.nu Illegaal in Albanië! - Reisverslag uit Korçë, Albanië van Joost, Anieke en Wendy Wassink, Scherpenzeel en Oudenampsen - WaarBenJij.nu

Illegaal in Albanië!

Door: Joost, Anieke en Wendy

Blijf op de hoogte en volg Joost, Anieke en Wendy

21 Maart 2007 | Albanië, Korçë

Vandaag pakken we het anders aan: we schrijven alle drie een stukje, wat samen het geheel gaat vormen… Ik ben benieuwd wat eruit komt. Hoe dan ook, ik (Wendy) mag openen! :)

Illegaal in Albanië… jaja! Officieel ben je met het aan de grens gekochte visum maar 20 dagen legaal in Albanië. Wij zijn er vandaag precies 22. Als het goed is krijgen we vrijdag onze paspoorten terug met een nieuwe stempel, waardoor we legaal langer hier kunnen blijven. :D

Laat ik beginnen met gisteren: een weeralarm hier! Het waaide vreselijk hard, wat behoorlijke stofwolken als gevolg had. Dat maakte dat je liever binnen bleef, wat we dus ook zoveel mogelijk hebben gedaan. We hebben ’s morgens weer bij de lessen meegekeken en geprobeerd een bijdrage te leveren, wat niet echt een bevredigend resultaat opleverde. ’s Middags hebben we vanaf 15.00 tot 17.00 uur les gehad van Joan over (voor de kenners onder jullie) Bobath/NDT. Dit is een benaderingswijze om de therapie op te baseren (voor de niet-kenners onder jullie). Morgen wordt deze les vervolgd…

Vanmorgen werden we wakker en was de wereld een stukje witter: Sneeuw!! Maar al gauw was de sneeuw van de daken en straten verdwenen en kwam de modder tevoorschijn. De bergen zijn wel prachtig om te zien nu!

Gelukkig was vandaag een heel productieve dag en hebben we kunnen werken aan (ideeën voor) praktische hulpmiddelen voor in de lessen. Maar meer daarover door Joost of Anieke… :)

Ja, hoiii, met Joost…Vanmorgen zijn we eerst weer naar de kliniek gelopen waar Wendy en Anieke na 15 minuten al weer klaar waren wegens een gebrek aan kind in de les (er zou er 1 komen), maar zelfs die liet het helaas afweten.
Ik ben met Erjona, 1 van de Fysio’s mee geweest naar een oude dame van in de tachtig, meen ik. Maar dat was behoorlijk schrijnend. Dat mensje had echt enorme pijn aan haar been, maar kon door haar beroerte eigenlijk niet goed aangeven hoe en waar precies het pijn deed. Nadat Erjona er herhaaldelijk op had aangedrongen om contact op te nemen met de arts, ging de zus van mevrouw naar de buurvrouw voor een paracetamol en 1 van haar wondermiddeltjes, welke dus niet werken (zo bleek al de afgelopen dagen). Hoe frustrerend kan een situatie zijn héh en dit is hier dus geen uitzondering!!
Eenmaal terug, bleek dat Wendy en Anieke naar de markt waren geweest om chocolaatjes te kopen en een spons om een soort penverdikking te kunnen maken. Toen ik terug was hadden zij er al een halve brainstormsessie opzitten, maar ik kon direct aanschuiven en helpen om te chocolaatjes weg te werken. :) Hierna zijn Anieke en ik even weggeweest om wat dingen te regelen en na te vragen, maar dat zal Anieke vertellen!

Nou, aan mij dus de eer om deze drieluik af te sluiten. Joost en ik zijn dus op pad geweest om wat zaken te regelen. We willen lesmaterialen gaan maken en moeten hiervoor houten plankjes hebben. Eerst moesten we even checken of Marleen achter ons plan zou staan. Ze was erg enthousiast en regelde dat we gelijk naar de timmerman konden die de plankjes zou kunnen maken (het resultaat van het lesmateriaal wordt nog op foto gezet als het af is). De weg er naar toe was een ware off the road jeepsafari door alle modder en slechte wegen. De timmerman kan de plankjes snel maken dus dat is helemaal super! Leuk dat we wat concreets achter kunnen laten.
Vanmiddag hebben we een voorbereiding gemaakt voor de les die we morgen gaan geven aan de docenten. Het was rond vier uur dat we hieraan begonnen. We zijn er achter dat dit niet een erg efficiënte werktijd voor ons is. Meligheid is namelijk geen efficiënte werkwijze, er zijn wat traantjes weg gepinkt (nee, niet door heimwee maar van het lachen). Wonder boven wonder is de presentatie toch afgekomen en hebben we een erg gezellige middag gehad!Wat wil je nog meer?

Ik denk dat ik hierbij de drieluik kan afsluiten, ik hoop dat u genoten heeft en dat u de volgende delen ook zult gaan volgen. De recensies over de auteurs van de vorige delen zijn lovend dus het is zeker de moeite waard om het te blijven volgen!

Als laatste wil ik nog even zeggen dat het nog steeds erg leuk om de reacties te lezen! Dus allemaal bedank voor de leuke, lieve en gezellige berichtjes tot nu toe. Super!

• 21 Maart 2007 - 20:15

Anoniempje:

Schitterend!! Shume mire zal ik dan maar zeggen:)

• 21 Maart 2007 - 20:30

Marga:

Wij hebben geen sneeuw gezien maar wel hagel en...melig waren wij ook vanavond, kwam dat door het weer???
    Veel liefs

• 22 Maart 2007 - 08:27

Joke Scherpenzeel:

Hoe creatief kun je zijn.Je haalt een spons en je hebt er weer een hulpmiddel bij,bij ons ligt het voor het grijpen,wat hebben wij het toch goed en wat een ervaring doen jullie daar op!!!Ik heb grote bewondering voor jullie.
    En die les aan de docenten...gaat vast ook goed!!
    Lieve groeten aan jullie alle drie van de scherpenzeeltjes uit Ede

• 22 Maart 2007 - 15:33

Heey Anieke:

Hoe inventief kun je zijn zeg! Als je het niet bent wordt je het volgens mij wel daar. Jullie geven een heel duidelijk beeld van alles door de verhalen en foto's. Nog steeds leuk om het allemaal te volgen hoor! Petje af voor jullie alledrie. Succes nog verder en natuurlijk ook veel plezier!!

Veel liefs, Irma