Dag 2... - Reisverslag uit Korçë, Albanië van Joost, Anieke en Wendy Wassink, Scherpenzeel en Oudenampsen - WaarBenJij.nu Dag 2... - Reisverslag uit Korçë, Albanië van Joost, Anieke en Wendy Wassink, Scherpenzeel en Oudenampsen - WaarBenJij.nu

Dag 2...

Door: Joost, Anieke en Wendy

Blijf op de hoogte en volg Joost, Anieke en Wendy

01 Maart 2007 | Albanië, Korçë

Omdat het nog allemaal nieuw voor ons is, vandaag opnieuw een berichtje! En ook de tweede dag hier was ìndrukwekkend!! Vandaag hebben we voor de 1e x echt meegekeken tijdens de therapie in de Kenedi kliniek. Wendy en Anieke hebben meegekeken met de Fysiotherapeut Vera en Joost heeft 2 lessen meegedraaid met Margarita, 1 van de juffen.

Na de lunch zijn we met Eriola en een aantal anderen mee geweest met het eten rondbrengen. Dat was echt heel bijzonder! Anieke en Joost hebben hun rek- en strekoefeningen kunnen doen met al de kleine huisjes en lage plafonds. We hebben aardig wat foto’s kunnen maken. De mensen leven en slapen hier in de winter meest bij de kachel in de woonkamer, omdat het daar bij de houtkachel warm is. Veel mensen die we bezocht hebben zijn in de steek gelaten door hun kinderen, nadat deze zijn geëmigreerd. Soms wordt er dan nog wel geld gestuurd voor een werkster e.d.
Op de manier hebben we flink wat van Korca kunnen bekijken, het valt op dat er erg veel rotzooi op straat ligt, er zijn veel zwerfhonden en hoofdsponsor van de omgeving is overduidelijk Mercedes :)
Hierna hebben we nog de dagopvang voor straatkinderen bezocht. Hier worden kinderen opgevangen gedurende de dag, waar ze verschillende activiteiten kunnen doen. Dan kun je denken aan spelletjes en handenarbeid e.d. maar ook aan zelfverzorging in de vorm van douchen, tanden poetsen, schone kleren aandoen etc. Straatkinderen zijn kinderen die door diverse omstandigheden niet thuis kunnen zijn overdag. Vandaag hebben we mee kunnen kijken met het sjoelen, we hebben ze maar even verteld dat het een typisch Nederlands spelletje is.

De foto’s spreken wel haast voor zich. We willen erg graag aan de slag, maar moeten er nu wel goed om gaan denken dat we klein beginnen. Er zijn zoveel projecten en er is zoveel te doen hier!!

Volgende keer meer!!

• 01 Maart 2007 - 17:30

Joost, Wendy, Anieke:

Hey hoi!! Super om berichtjes van jullie te kunnen lezen hier. We kunnen het niet laten regelmatig even te checken of er alweer wat nieuws op staat... verslavend! ;)

Groetjes en tot mails!

• 01 Maart 2007 - 17:56

Sandra:

Leuk veh aal en leuke foto's!
    Ik dacht even dat de andere persoon opde wipkip ons mam was, maar twijfelde toch even... sorry mam!

Liefs!
    Veel plezier vanavond en morgen!

• 01 Maart 2007 - 18:01

Karin:

Indrukwekkend allemaal zeg! Wat een armoede daar.. Ik kan me voorstellen dat jullie niet weten waar je beginnen moet! Wel een uitdaging hoor!
    Fijne dag vandaag nog!

• 01 Maart 2007 - 18:46

Jetteke:

Wauw....wat een superstage!
    Ben benieuwd naar alles wat jullie nog gaan meemaken...succes, ook als het heftig is, want dat is het denk ik wel als je iemand op een vuilnisbelt ziet wonen.

• 01 Maart 2007 - 19:00

Sahar, Ilona En Nel:

heey hallo,
    Wij zijn jarloesss wij willen ook zulke stage`s haha veel plezier en geniet ervan!!!!!
    veel liefs Sahar, iloon en Nelleke

• 01 Maart 2007 - 19:05

Marieke:

Hallo!!
    Leuk om te lezen wat jullie zoal bezig houdt! Die fysio ruimte valt me nog helemaal niet tegen..Wendy... Is de therapie erg achterhaald, kan ik er nog wat aan verbeteren voor mijn afstudeer project?? ;-)
    Veel succes!

Mooie foto's
    Liefs Cindy

• 01 Maart 2007 - 23:11

Dini:

Fijn dat we de boel een beetje kunnen meebeleven. Groetjes (ook van Benny) en werkse

• 02 Maart 2007 - 07:34

Esther:

Toch wel grappig om ook een keer in albanië geweest te zijn! Ik herken het nog wel van de foto's!:)

Veel plezier en succes nog!

kuss
    Esther

• 02 Maart 2007 - 08:44

Anne:

Wat een uitdaging zeg! Ben benieuwd wat jullie gaan aanpakken...Heel veel succes en plezier daarmee in ieder geval!X

• 02 Maart 2007 - 09:51

Ellen:

Leuk om de foto's te zien en de verhalen te lezen. Veel succes met het bepalen van het (kleine) project. Alle beetjes helpen.

• 02 Maart 2007 - 16:23

Joke Scherpenzeel:

Jongens wat een indrukken zeg!
    De foto s zeggen inderdaad genoeg,En wat is er enorm veel te doen daar.Jullie hebben tijd tekort!Sterkte maar ook veel plezier!