Nog meer indrukken! - Reisverslag uit Korçë, Albanië van Joost, Anieke en Wendy Wassink, Scherpenzeel en Oudenampsen - WaarBenJij.nu Nog meer indrukken! - Reisverslag uit Korçë, Albanië van Joost, Anieke en Wendy Wassink, Scherpenzeel en Oudenampsen - WaarBenJij.nu

Nog meer indrukken!

Door: Joost, Anieke en Wendy

Blijf op de hoogte en volg Joost, Anieke en Wendy

05 Maart 2007 | Albanië, Korçë

Gister een heerlijke zondag gehad: 's morgens de bergen in geweest met Rob, Annet en Blacky (de herdershond). Wat een uitzicht, puur genieten! We hebben geprobeerd het prachtige uitzicht op foto's vast te leggen, maar je moet er toch zijn om zo onder de indruk te kunnen raken als we waren/zijn.

Op het dakterras 's middags kwamen we erachter dat het een beetje op de wintersport lijkt (volgens de insiders hier): in het zonnetje is het heerlijk, de wind kan koud zijn.

Aan het eind van de middag zijn we naar de kerk van Rob en Annet geweest: een dienst in het Albanees, wat een ervaring! Sowieso voor Joost en Anieke bijzonder om een dienst bij te wonen zoals die in de 'Vergadering van Gelovigen' verloopt. Vraag hun maar naar hun ervaringen.

Vanmorgen weer de bergen in geweest, we hopen hier een dagelijkse gewoonte van te maken, beetje conditie opdoen hier! :)

Joan Mohr is een Amerikaanse fysiotherapeute van 74 jaar oud, die jaarlijks zo'n 25 landen bezoekt om o.a. cursussen en behandelingen te geven. Ze is gemiddeld zo'n 2 a 3 maanden per jaar echt in haar eigen huis in Amerika! Hoezo roeping?! Albanie is een van die 25 landen en momenteel is ze hier voor zo'n 5 weken (tussendoor nog wel even naar Amsterdam en Polen, maar toch). Omdat we hiervan willen profiteren en onze plannen op haar methoden en werkwijze (voor de kenners: voornamelijk Bobath/NDT) willen afstemmen hebben we vanmorgen meegekeken met de therapie die zij gaf. Wat een wijsheid bezit deze vrouw! Het is erg inspirerend om met haar mee te kijken en van haar te leren.

Vanmiddag hebben we, na van het zonnetje genoten te hebben, met de straatkinderen gespeeld. Een heel aantal kinderen zijn zigeunerkinderen, die bij hun eerste kennismaking met het dagcentrum niet eens wisten hoe ze met bestek moesten eten. Alle kinderen hebben een verhaal waar je diep van onder de indruk raakt. Allemaal hebben ze te maken met lichamelijke en/of psychische mishandeling... Op het dagcentrum leren ze steeds een beetje meer over lichamelijke verzorging, liefde ontvangen en samen buiten spelen (en meer van dit soort dingen). Heel bijzonder om dan een middagje spelletjes met ze te doen!

Met onze rode neusjes en (licht?) verbrande armen groeten we jullie voor vandaag weer! :) Tot gauw!

• 05 Maart 2007 - 19:29

Esther Smits:

hihi ik ben ook n beetje verbrand, alleen dan van de zonnebank :P kwam het maar door de zon...

• 05 Maart 2007 - 20:03

JP:

Heb je die sound-of-music foto ook in groot formaat? Mail 'm ff, dan plaats ik mijn vrouwtje op het bureaublad... lekker dichtbij! Nu de zang nog... haha!!

• 05 Maart 2007 - 20:33

Sandra Vd G:

Wen, wat sta je toch charmant op de hoofd-schouder-knie-en-teen-foto..!;)
    Even dacht ik dat Wendy en Anniek een stelletje waren op de foto van de ochtendwandeling met Blacky, maar al gauw zag ik dat het dus Anniek was, en niet een geheime minnaar! Haha!

Erg leuk dat jullie met Joan kunnen optrekken en van haar kunnen leren. Ik heb veel van hara gehoord (mams), maar haar zelf nooit gezien. Doe haar maar de groeten van mij.

Fijne week gewenst!!!
    Kus van Sandra.

PS. Mam, met Indy gata het heel goed! Ze wordt met de dag knapper! Ze lacht ons de mondhoeken vanhet gezicht...

• 05 Maart 2007 - 22:41

Arend:

Jow Wassink!

sieht gut aus! volgens mij vermaken jullie je wel daar in het Oostblok, zowel inhoudelijk als amicaal. de foto's tonen inderdaad aan dat je een absurde lengte hebt :)

ik zou zeggen: heb het en houd het goed en geniet van de indrukken en dergelijke

Va A Dieu!

PS: betrouwbare wodka of ander buitenlands gedestilleerd is altijd welkom ;)

• 06 Maart 2007 - 07:05

Marga:

Het lijkt net vakantie, maar jullie zullen steeds harder aan het werk moeten.
    Anieke...Je bodywarmer nog niet versleten??

• 06 Maart 2007 - 08:08

Jetteke:

Heej Wendy (en de anderen)
    Zo leuk als er weer een mailtje verschijnt dat jullie weer wat gepost hebben...echt leuk. Ben wel benieuwd hoe een albanese vergadering gaat, maar dat hoor ik wel bij een bakkie als je terug bent.

liefs, ook van Jasper, Anouk en Jaap!

(p.s. Jasper wil dat je gauw weeer thuis komt...)

• 06 Maart 2007 - 13:01

Henk-Jan:

He Wendy, goed om te lezen dat het zo lekker loopt daar. Leuke foto's, dank voor de berichten, we volgen het graag! Groeten!

• 07 Maart 2007 - 10:48

Otto & Jolanda:

Wat ziet het er weer stralend uit daar! Willen jullie de groeten aan Joan doen van ons? Ze weet misschien nog wel wie we zijn, en anders zijn er vast voldoende foto's in huis.
    Jullie vermaken je prima zo te horen! Geniet van het weer, elkaar en de mensen om je heen! En gedenk de Schepper in je jongelingsjaren (spreuken).
    Hou pa & ma maar goed bezig! Zo te zien doen jullie hele gezonde dingen...

Groetjes, Jolanda

• 07 Maart 2007 - 15:01

Ireen :

Wat een gave foto zeg die van wendy waar ze auditie doet :P
    Ik ben nog niet onder de zonnebank geweest. maar moet wel anders ben ik eind april echt wit naast jou, joost.
    Oh ja, heb ook voor je gestemd!
    Succes daar
    X ireen